kellymiddelkoop.reismee.nl

Eerste dagen in Izmir

Na een reis met alleen maar Turken in het vliegtuig zijn we dan aangekomen in Izmir enzitten we meteen opgescheept met onze stink buddy. Een mooi appartement met een nog veel mooier uitzicht maakt gelukkig die zweetlucht die walmt om onze sikkeman weer goed.

Koffers uitpakken en pyjamaparty in de woonkamer, want met bijna 40 graden is slapen voor de airco de enige mogelijkheid.

Onze eerste ochtend zien we pas echt waar we beland zijn… een enorme stad, aan de zee, maar helaas zonder strand.. Dus moeten we meteen plannen maken: de volgende dag naar Cesme!

Natuurlijk moeten we wel eerst nog wat boodschappen halen, een strandlaken en 3 mooie roze glazen voor in ons vrouwen appartement. Onze buddy gaat mee boodschappen doen, dit leek ons namelijkenorm handig voor de weg en hettillen. En inderdaad.. Alleen daarvoor was het handig. Ook vandaag deed zijn douche het niet, was zijn deo bus leeg en was zijn scheermes vast van het balkon af gevallen. Terug in ons appartement hadden wij verwacht dat de buddy zou vertrekken nadat hij alles had verteld wat wij wilden weten, maar helaas… hij bleef 5 uur hangen en nodigde zichzelf nog net niet uit voor het avondeten. Na het eten zijn we met de bus de stad in gegaan. In de stad was het alleen al een beetje dood, dus de volgende keer moeten we iets eerder gaan:) Gelukkig was onze buddy mega trots en vond hij het "amazing" dat wij de weg wisten en de bus konden gebruiken. Zelfs na 1 dag denkt hij nog dat wij het IQ van een vis hebben helaas:(

JAAAAAAA vandaag naar Cesme!!

Helaas begint de dag met hoofdpijn, maar eenmaal in cesme aangekomen is alles weer goed. Het is zo mooi, gezellig en lekker daar. Leuke winkeltjes, terrasjes en heerlijk strand. De zee is ook helder en lekker warm.

Daarnaast hebben we supergoed gegeten voor 4 euro: rijst, aardappeltjes, grilled chicken, salade… we konden het niet eens op. Hier gaan we zeker nog vaker heen. En oja, een uur in een luxe bus en je krijgt een bakje water. Top service! Dat allemaal voor 3 euro. In de avond nog bij een cafétje gezeten. Lekker aan de fruitsapjes en thee, want alcohol verkopen ze niet overal;) Na de lekkere fruitsapjes moest Marieke eerst nog even vertellen hoe de begrafenis van Blubje vroeger ging en dat hij helaas maar 1 dag heeft mogen leven. Hierna was het weer laat en zijn we lekker gaan slapen.

De volgende ochtend was onze vroege vogel Nicole al naar de supermarkt geweest om water en brood te halen. Na het ontbijt zijn we richting de Ikea en het shopping centre bij Bornova gegaan. We zijn er inmiddels wel achter gekomen dat we in de betere wijk van Izmir zitten, richting Bornova wordt het een beetje een pauperbuurt en vooral onze universiteit is wel ieeeetsie mooier dan daar haha. Daarentegen zijn de winkels daar wel top, het lijkt een beetje op Bataviastad.

Vanavond gaan we wat drinken met onze buddy.. en hij neemt een vriend mee.. hopelijk hebben ze gedoucht!

En oja, ooit gedacht dat Turkse mensen je dronken willen hebben? Het enige wat de universiteit zegt is: DRUNK AND HAPPY

Foto's volgen later!

Ria Akkermans

Hoi Kelly ,
Fijn dat de reis goed verlopen is . Mooi apartementen is ook belangrijk he .
Lekker warm nog en strand vakantie nog .
Geniet ervan tot horens .
Oma

saskia Akkermans

Hoi Kelly, goed om te lezen dat het allemaal goed met je gaat. Geniet van alle mooie en nieuwe dingen die je daar meemaakt.

Dikke kus

Saskia